Yhteistyö IT-kumppanin kanssa turvaa yrityksen kehittymisen

Kospro Oy on vuonna 2019 perustettu ketterä ja innovatiivinen yritys, joka tarjoaa rakennusalan hankinnan asiantuntijapalveluita rakennusliikkeille, rakennuttajille ja muille rakennusalalla toimiville tahoille. Jatkuva uudistuminen, toiminnan kehittäminen ja innovatiivisten ratkaisujen etsiminen ovat Kospron ydinarvoja, ja tämän vuoksi myös yhteistyö Getafixin kanssa sai alkunsa. 

Nopeasti kehittyvässä maailmassa toimivat ja turvalliset IT-ratkaisut ovat edellytys yrityksen jatkuvuudelle

Digitalisaatio ja maailman tilanne ovat ajaneet yritykset tilanteeseen, jossa IT-ratkaisujen toimiva kokonaisuus ja tietoturvallisuus ovat koko liiketoiminnan ytimessä. Myös Kosprolla ymmärretään teknologiainfrastruktuurin merkitys ja sen kehittämisen tärkeys:

“Tunnistimme tarpeen yhtenäistää IT-ratkaisuja ja IT-ympäristöjä niin maailman tilanteesta johtuen kuin toiminnallisuuden näkökulmista. Tavoitteenamme oli kehittää olemassa olevia tietoturvajärjestelmiä ja prosesseja”, Kospron toimitusjohtaja, Juha Koskinen, kertoo. 

Yhteistyö Getafixin kanssa on mahdollistanut sen, että Kosprolla käytössä olleet ratkaisut on yhtenäistetty ja tekemisestä saatu siten johdonmukaisempaa. 

“Olemme saaneet kehitystoimenpiteiden myötä tukea sekä henkilöstön hallintaan ja sisäisiin tietoympäristöihin että itse työtä koskeviin prosesseihin. Getafix auttaa myös silloin, kun mietimme uuden laitteen hankintaa. He osaavat tarjota meidän tarpeisiin sopivaa vaihtoehtoa”, Lauri Söderholm, Kospron hankinta-asiantuntija, jatkaa. 

Onnistunut yhteistyö heijastuu positiivisesti myös asiakkaiden suuntaan

Juha ja Lauri kertovat, että vaikka Getafixin kanssa tehty yhteistyö ei näy suoraan loppuasiakkaille päin, on sillä kuitenkin myös asiakkaiden suuntaan positiivisia vaikutuksia.

“Työnteko on meidän osalta helpottunut, kun työskentely on loogisempaa ja toimintatavat ovat johdonmukaisempia. Yhteistyö varmistaa, että meillä on kaikkea mitä tarvitaan laitteiden ja toimintaympäristön osalta”, Lauri toteaa. 

“Pääasiassa kaikki tapahtuu hyvin mutkattomasti ja asiat hoidetaan meille valmiiksi. Teemme hyvin tiivistä yhteistyötä, asiakaspalvelu Getafixillä on todella hyvää ja he ovat helposti tavoitettavissa. Yleensä asiat saadaan hoidettua etänä, mutta jos on jotain tarvetta ollut mitä ei ole etänä voinut hoitaa, on Getafixiltä tultu käymään paikan päälle hyvin joustavasti ja nopealla aikataululla, jonka myötä ongelmatilanne on ratkennut”, Juha kertoo.

Jatkuva kehittäminen ja aktiivinen yhteydenpito ovat toimivan yhteistyön perusta

Toiminnan kehittäminen on myös Getafixille tärkeä peruspilari, ja sen vuoksi yhteistyötä asiakkaiden välillä pyritään aktiivisesti parantamaan, jotta asiakasyritykset pysyvät jatkuvasti digitalisoituvan ja nopeasti kehittyvän liiketoiminnan mukana. Tämän ajatuksen Juha ja Lauri nostavat yhteistyön parhaimmaksi puoleksi:

“Matalan kynnyksen yhteydenpito ja avoin keskustelu tarpeista ja meille sopivista ratkaisusta on tässä yhteistyössä parasta. Välillä todella pieniinkin asioihin saa tukea kunhan vaan soittaa ja kysyy. Kaikki mitä pyydämme on aina hoidettu sovitusti, ja Getafix ehdottaa aktiivisesti mitä jatkotoimenpiteitä voisimme harkita tulevaisuutta varten. Meidät pidetään ajan tasalla jatkokehitykseen sopivista vaihtoehdoista. Myös laskutus on ollut selkeä, eikä yhteistyöstä nouse mieleen mitään negatiivista sanottavaa”, Juha kertoo.

“Parhaiten voimme suositella Getafixia vain omasta näkökulmasta eli vähän pienemmille yrityksille. Apua saa esimerkiksi silloin jos on ihan alussa tietoteknisen ympäristön rakentamisen kanssa. Jos tekeminen on jo pidemmällä, saa silloin apua optimointiin. Getafixilla osataan kertoa miten asiat olisi järkevintä toteuttaa tai miten ratkaisuja kannattaisi jatkokehittää”, Lauri kertoo. 

“Yhteistyö luo yritystoiminnalle turvaa ja helppoutta, kun on ammattimainen kumppani, jonka puoleen kääntyä tietotekniikkaa ja turvallisuutta koskevissa asioissa. Etenkin tällaisina maailman aikoina on näissä asioissa oltava ajan tasalla ja pysyttävä kehityksessä mukana”, Juha summaa loppuun. 

Lue myös nämä

Kospro Oy tarjoaa rakennusalan hankinnan asiantuntijapalveluita Getafixin huolehtiessa yrityksen IT-ratkaisuista. Kuvassa Kospron tiimi.