KAS asunnot Oy on vuonna 2001 perustettu valtakunnallinen vuokra-asuntoyhtiö. Yritys vuokraa asuntoja 40 paikkakunnalla yhteensä lähes 9000 vuokra- ja asumisoikeusasunnon voimin. Yrityksen omistajina on 40 kuntaa ja neuvottelut vuokra-asuntojen siirtämisestä KAS asunnot -konsernin omistukseen ovat jatkuvasti käynnissä uusien kuntien kanssa.
Yhteistyö Getafixin kanssa on mahdollistanut yhtiölle kokonaisvaltaiset tietotekniikkapalvelut aina laitehankinnoista niiden asennuksiin, sekä etänä ja läsnä toimivaan IT-tukeen. Kun IT-ratkaisut ovat kunnossa niin kotona kuin toimistolla, keventää se henkilöstön työkuormaa ja parantaa työviihtyvyyttä, joka heijastuu totta kai myös asiakkaiden suuntaan.
Tehokkaasti järjestetyt etätyöratkaisut mahdollistivat työntekijöiden sujuvan siirtymisen kotitoimistolle
KAS asuntojen ja Getafixin välinen yhteistyö sai alkunsa vuonna 2012, eli yli 10 vuotta sitten, kun yhtiön uusi toimitusjohtaja suositteli Getafixia.
“Uudella toimitusjohtajallamme oli todella hyviä kokemuksia Getafixista. Hänen mukaansa yrityksessä työskentelevät henkilöt ovat todella sitoutuneita yhteistyöhön ja kaikki toimii kuten pitää. Otimme yhteyttä yritykseen ja pyysimme käyntiä paikan päällä, jonka myötä yhteistyö saatiin alkuun”, KAS asuntojen talousjohtaja Susanna Vartiainen kertoo.
Tietokone-, tulostin-, puhelin- ja muut laitehankinnat on toteutettu Getafixin kautta, ja sujuvan yhteistyön ansiosta KAS asunnot pystyi tarjoamaan työntekijöilleen koronapandemian aikaan nopean siirtymisen kotiin etätöihin:
“Työntekijät olivat iloisia, kun saatiin nopeasti järjestettyä etätyöratkaisu. Monen ensimmäinen reaktio oli, että miten saadaan tietokoneet ja muut tarvittavat laitteet koteihin, mutta Getafix huolehti toimitukset ja asennukset pikaisella aikataululla.”
Lähituen ansiosta kaikki työpaikalla saavat apua järjestelmien ja laitteiden kanssa
Getafixin tarjoama etä- ja lähituki on ratkaissut monenlaisia ongelmia, ja erityisesti lähituki on madaltanut työntekijöiden kynnystä pyytää apua, jos jokin järjestelmiin tai laitteisiin liittyen mietityttää. Yhteistyön parhaiksi puoliksi Susanna nostaa Getafixin asiantuntijoiden monipuolisen osaamisen ja lähituen mahdollisuuden:
“Olemme sopineet, että Getafixiltä tulee asiantuntija kerran kuukaudessa käymään paikan päällä. Lähituen määrä on ollut arvokasta, sillä ihmisiä on monenlaisia, eivätkä kaikki välttämättä ota puheeksi mahdollista ongelmaansa jonkin laitteen tai järjestelmän kanssa, mikäli he kokevat, että kyseessä on ihan pieni juttu. Sitten kun henkilö on täällä paikan päällä on häntä helppo nykäistä hihasta ja pyytää katsomaan. Lisäksi jos meillä aloittaa uusi työntekijä, on se helpottanut perehdytystä huomattavasti, kun aikaa ei ole kulunut laitteiden ja järjestelmien asentamiseen, sillä Getafix hoitaa sen puolen.”
Etätukea KAS asunnot käyttää satunnaisesti silloin, jos esimerkiksi tulostimen kanssa on ilmennyt jokin haaste tai joku henkilöstöstä tarvitsee apua kirjautumisongelman kanssa. Tällöin apu on ollut nopeasti saatavilla ja töitä on pystytty jatkamaan, kun ongelma on saatu tehokkaasti ratkaistua. Myös loppuasiakkaat pysyvät tyytyväisenä, kun järjestelmät toimivat ja asiat hoituvat sujuvasti.
Ongelmat ratkaistaan selkeästi ja rauhallisesti
Susanna kiittelee Getafixiltä saatavaa selkokielistä ja iloisella asenteella varustettua palvelua:
“Lähituen hoitavalta asiantuntijalta saamme äärimmäisen ystävällistä ja ammattitaitoista palvelua. Hän ei hätäänny mistään ja ratkaisee kaikki ongelmat selkeän rauhallisesti. Se on mielestäni tärkeää laitteiden ja järjestelmien parissa, sillä kaikilla ihmisillä on erilainen lähtötaso ja osaaminen IT-asioiden parissa.”
Susanna kokee, että Getafix sopii varmasti kaikenlaisille yrityksille, jotka tarvitsevat kokonaisvaltaista IT-palvelua. Yhteistyö Getafixin ja KAS asuntojen välillä on sujunut hienosti, ja sen vuoksi olemassa olevaa yhteistyötä laajennetaan parhaillaan.